onsdag 26 februari 2014

En hjälpande hand!!

Varken JAG eller DU kan rädda hela världen men vi kan göra STOR skillnad för en människa! Och det är väl gott bara det, tycker jag. Jag hittade detta projektet Vällingprojektet, gå in o kolla det, kanske vill du skänka en slant. Läste om det för några dagar sen...vad jag då inte visste var att det är bl a en "gammal" Alstermotjej som är med i detta!
Jag beundrar verkligen ALLA dessa människor som gör skillnad för behövande människor både här i Sverige o runt om i världen.
Vet inte om ni såg "En resa för livet" m bl a Darin, Uno Svenningson...som gick på TV för ett litet tag sedan...då fick man verkligen sig en tankeställare!!

Så jag ber er...öppna era hjärtan o (plånböcker hihi) o ge bort en slant! Kanske det står någon med en insamlingsbössa när ni går o handlar nästa gång. Den där 10:an eller 20-, 50-, eller 100- lappen, vad skulle du köpt för den? Godis, chips eller pizza...tror vi klara oss utan det en gång ibland!!

Jag vet att det är en del av er som tänker..."går verkligen pengarna dit de ska?" Och jag tror faktiskt det o man måste ju TRO på att dessa människor vill GOTT, eller hur!! Vad har vi att förlora?? Jag tror iallafall på MÄNSKLIGHETEN!! Hoppet är det sista som överger en, heter det ju!!

KRAMILLIKRAM!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar