söndag 22 april 2012

Kaffekalaset!

Idag har jag haft goa´ vänner på besök! Bästaste Jenny, Lisa, Nina o Jenny. Pratat o skrattat om allt mellan himmel o jord!
Det va´ allt lite ruggigt på morgonen, så jag fick sätta på terassvärmaren någon timme innan! Men allt eftersom tiden gick fick vi både öppna fönster o dörr. Solen tittade nämligen fram o värmde gott!!
Nejlikor är egentligen ingen av mina favorit blommor men de här är faktiskt lite söta! Och tillsammans med Vaxblommorna blev det inte så dumt!
Vad blev det då till kaffet? Efter mycket grubblande fram o tillbaka ( ni som känner mej vet att det kan ta ett tag o bestämma sig!! Hihi!!), fick det bli: Mosters Kringlor.
                                   Två sorters Cupcakes, en med hallon o en med äpple/kanel.
                                   Hallongrottor, Chokladkolasnittar, Drömmar o Citronpinnar.
                  Recepten på alla bakverk finns här på bloggen om du blir sugen på att baka!
Efter några goa´ timmar o många kaffekoppar senare va´det dax för att "skicka hem" gästerna! För idag har vi nämligen fått nycklarna till Café Björkå!! 
Vi skulle vara  där innan de stängde o ta emot nycklarna!! Sen blev det till att börja rensa!! Men på tre timmar fick vi mycket gjort! Nu står det fullt med kartonger o en del möbler innanför dörren som vi ska få hjälp med att flytta ut imorgon! Nu är vi äntligen på gång!! Mycket jobb ligger framför oss MEN va´ kul det ska bli!
Denna veckan kommer det inte bli mycket skrivet här som ni kanske kan förstå! Men jag lovar att jag ska sätta in lite bilder när vi är klara o så hoppas jag ju förstås att vi ses nästa helg!! Eller någon annan helg...

ÖPPET: Lördagar o söndagar kl. 13-16, VÄLKOMNA!!

God natt kära läsare, önskar er en fin vecka!

Kramillikram!!



2 kommentarer:

  1. Hej!
    Är lite nyfiken, vart i vårt avlånga land ligger café Björkå? Kanske ett semestermål i sommar!
    Kraaam

    SvaraRadera
  2. Hej annatroll! Café Björkå ligger ca 1,5 mil utanför Älghult, Uppvidinge kommun, Kronobergslän, Småland. Emmaus Björkå (loppis), ligger där också. Jag är inte bra på vägbeskrivning men hoppas du hittar dit!! Var finns du i landet?

    Ha´ det så gott!

    Helén

    SvaraRadera