tisdag 23 oktober 2012

Västeråslax!

Härom helgen va´ vi uppe hos min bror Henrik! Eftersom han bor i Västerås träffas vi inte så ofta tyvärr! Vi hade fantastiskt fint höstväder!
En av kvällarna gjorde Henrik o Elin denna goda laxrätt, de serverade den med pasta o sparris, MUMS!!
Som ni kanske vet gillar jag ju lätt o enkel matlagning. Att få fram snabb men ändå redig mat till familjen på ca 30 minuter, sådant kan man ju inte annat än gilla eller hur!!? Här kommer en "Helénvariant" på denna goda lax:

4 port

4 laxfiléer
2 burkar creme fraiche m fetaost o soltorkade tomater
Lite salt o peppar (va´ försiktig, eftersom fraichen o osten är salta i sig)
100 g fetaost
2-3 bitar soltorkad tomat

Lägg laxfiléerna i en ugnsform, salta o peppra lite på laxen. Blanda ihop creme fraichen m hackad fetaost o tomater. Ställ in i ugnen 225 grader ca 30 min (kolla att laxen är färdig!)
Servera m potatis eller pasta o något grönt till! Mums! Efter kvällens middag känner jag mig LITE klokare tror jag minsann...hihi!!! En lunchlåda blev det också...så imorgon blir jag "farlig"!!
                                                                    Smaklig måltid!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar