tisdag 5 februari 2013

Experiment!

Jaha mina goa vänner, då va´ vi inne i februari! Helgen som gick hade vi riktigt härligt väder! Solen sken från en klarblå himmel o fåglarna kvittrade i träden! Underbart!
Vad händer då denna månad? Först o främst fyller MIN PRINSESSA 6 ÅR på fredag! Att Vilma ska börja F-klass till hösten är obegripligt!!
                        Denna fina glaskupa på fot fick jag i julklapp av bästaste VIP-Martina!!


Så vad önskar sig då denna lilla fröken på sin födelsedag? Monster High dockor ligger överst på listan, hon har ju redan några stycken men man kan ju alltid få flera! Hihi!!
Vad ska det bjudas på då? Bullens korv o bröd är beställt av fröken! Och till kaffet har hon önskat: Drömmar (klara), Corn flakes kakor (klara), maränger (klara), chokladtårta o vanlig gräddtårta (psst...har en liten överraskning till den tårtan, hoppas hon blir glad...hihi!!)

Så idag när vi skulle göra maränger blev det ju äggulor över, så vi bestämde oss för att göra ett litet hopkok!!
Och resultatet ser ni här: Chokladmuffins! Blev riktigt goda måste jag säga! Så här kommer receptet, men jag har höftat en hel del så ni gör dom på egen risk!! Hihi!!

12 st
1 ägg + 3 äggulor
ca 1½ dl socker tror jag det va´
ett lååångt tryck med flytande margarinflaskan
2 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
2 msk kakao
2 dl vetemjöl
1 krm salt
1 skvätt mjölk, ca ½ dl kanske

Vispa äggen o sockret en stund för hand, behöver inte vara jätte fluffigt. Tryck i margarinet o häll i mjölken. Blanda de torra ingre. o tillsätt i smeten. Fyll formarna till knappt 3/4 o gräddas i mitten av ugnen i 225 grader ca 10 min, känn med sticka.

Hoppas de blev goda! Man måste ju våga lite här i livet!! Hihi!!

Här har ni Vilmas fin, fina maränger som hon har spritsat ut alldeles själv!


Just nu skiner solen så Vilma o jag ska ta oss ut en stund! Måste ju börja jobba på solbrännan!! Hihi!!

Det har ju varit lite ont om inlägg här på bloggen på senaste tid men jag hoppas ni inte tröttnar! Tack för titten!!

Må så gott o va´ rädda om er!

KRAMILLIKRAM!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar