måndag 11 mars 2013

Ibland...

Bilden är tagen från boken Fåglar
...behövs det inte STORA saker för att känna lite extra lycka i vardagen! Ta den här lilla Kungsfågeln t ex, ända sen jag va´ liten o tittade i min första lilla fågelbok, har jag önskat att få se den! Idag på väg till postlådan såg jag TVÅ!
Europas minsta fågel, 9 cm o 5 g! Trots att Vilma är lite krasslig (magsjuka??) idag, följde hon med ut för att få se den! Den hoppade o flög från gren till gren, letande efter insekter. Även att det varit kallt inatt, -12 o nu stod termometern på -3 fast soligt, så måste det ju funnits några små kryp som vågat sej ut! Snopet att bli uppäten...!!
                                  Som ni ser kan jag inte varit så gammal när jag fick boken, hihi!!
                                                                     Utgiven 1977.
Hur jag än vände o vred på bilden blev den fel!

Ha´ en fin dag o håll utkik efter vårtecken!

KRAMILLIKRAM!!



1 kommentar:

  1. Det måste ha varit ett antikt exemplar du fick - 1977 ;) // Jenny

    SvaraRadera