fredag 22 mars 2013

Kommer inte våren till er...

...så får ni ta IN våren till er!! Japp så är det!! Här har det kommit ca 30 cm snö de sista dagarna! Förra året, så här års va´ det många plusgrader ute!
Vet inte om det är vädret men just nu har Discospice, ja, det är jag det, Hihi!! (Alla VIP:are har något smeknamn ) ingen lust med någonting!!!!!!!!!!! Tummen ner för allt!! Skulle nog behöva lite Disco! Hihi!
Men va´ hundan, man får väl ta o gaska upp sig!! Snart är det ju PÅSK! Och innan dess är det ju Tranedagen. Natten till måndagen kommer vår "lilla" vän Tranan o lämnar lite gotte i våra skor!!
                                               En liten "påsklilja" får lysa upp på köksbordet!
                                                            Tills våren behaga komma!!
Visar jag lite bilder från förra året så vi vet vad som komma skall! För kommer det gör den ju!!
Krabbelurer!
Första fikat ute!
Krokus
Blåsippa
Vitsippa
Vårlök
Jodå, mina vänner det kommer, lite tålamod bara! Hörde härom dagen att: "Om mars blir kall, blir sommaren varm o lång"!! Och det vill vi ju...eller hur!? Vi får tro på detta o hålla alla tummar o tår vi har!

I morgon är det ÄNTLIGEN dax för VIP-träff, som jag har längtat!! Vi har inte träffats sen jul! Jag står för maten men vi ska inte vara här o äta, så det blir så enkelt som möjlig! Men ibland är det enkla det bästa!?? Ska förbereda lite ikväll o sen resten imorgon!

Ha´ nu en riktigt härlig helg o va´ rädda om er!!!!

OBS!! Glöm inte TRANEDAGEN på söndag natt!! Fram med skorna vid spisen, så håller jag tummarna att det ligger något gott på måndag morgon! På måndag är det ju våffeldagen också!! Mycket gott blir det!! Hihi!

KRAMILLIKRAM!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar