söndag 29 september 2013

Loppis...

...säger bara loppis!!! Denna underbara värld som öppnar sig när man kliver in genom en dörr där det står: Loppis...Kuriosa...Antikt...
Denna helgen har det varit Ölands Skördefest. Jag åkte över till mamma o pappa...sen bar det iväg! Loppis i Algutsrum hos Titti, en bloggvän, Hwit blogg. Hittade många fina saker...kunde köpt allting men tyvärr så får ju plånboken sätta stopp!
I Bläsinge...fick jag lite att fundera på...Hihi!! Nere vid hamnen värmde vi oss med en god Fisksoppa. Vidare till Gårdby o Loppisen Hemtrevnad. Där blev det hembakade kanelbullar o en kopp kaffe, satt som en smäck!
Sista rosorna!
Vidare till Stora Rör...även där hittade vi en loppis! Ett stopp på Örtagården fick det också bli. Sen fortsatte vi till Färjestaden o Coola Loppan, där var det HALVA PRISET!!!
                 De små vita rosorna tänkte jag använda när man dukar o lägga på tallriken...
Som ni förstår har jag fyllt loppistarmen...hihi, för ett litet tag iallafall!! Vi hade verkligen en riktigt härlig MÅ BRADAG! Det lever jag på länge!!

Vad ni än har haft för er i helgen så hoppas jag ni haft det BRA!! Det behövs ju inte så mycket egentligen för att man ska må bra! Eller hur..? En kopp gott kaffe, solen som skiner, en kram från någon man tycker om, läsa en god bok, sovmorgon, lite egentid, en promenad...ja ni fattar vad jag menar! Vi har ju alla något, litet eller stort, som gör oss lite extra glada i själen!

KRAMILLIKRAM!!

Måste bara berätta...vi såg var regnbågen börjar...magiskt!! Det sägs ju att det ska finnas en skatt i början eller slutet av regnbågen...hur eller hur så hade jag TVÅ SKATTER i bilen!! MAMMA o PAPPA!! Bättre guldklimpar kan man inte hitta!!






2 kommentarer:

  1. Åh så mycket fin du hittade! Kul att du gillade min lilla loppis :)
    Ha det så gott nu och sköt om dig!

    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  2. Tack själv vår guldklimp för resan.
    Mycket fint såg vi, bla hos Jeanette i Atelje Himlavid i Bläsinge, det gav inspiration och något att må bra av och det var verkligen en magisk regnbåge, att man verkligen såg var den började/slutade.
    M o P

    SvaraRadera