onsdag 11 februari 2015

Annas härliga sallad!

Hur mår ni kära läsare? Jag tycker det verkar som att det går en hel del förkylningar o annat otyg nu! Usch o fy...o på radion sa dom att det tar ett bra tag till innan det vänder till det bättre!!

Så nu får man göra vad man kan för att mot "Olle i grind"...så vad sägs om en sallad FULL med en massa vitaminer o annat som är bra för kroppen!
Kusin Anna bjöd på denna när vi firade morfar för lite sen...sen gjorde jag den när mina goa VIP-vänner va´ här i fredags!
Gör en stor sats, så har du sallad till några middagar!

Rödkål
Vitkål
Morötter
Purjolök
Rödlök
Broccoli, rå kokas ej
Solroskärnor
Granatäpple

2 delar valfri olja, jag hade raps
2 delar Granatäpplesirap
1 del vinäger, jag hade äppelcidervinäger
salt
svartpeppar


Strimla kål o morötter m osthyvel. Skär broccolin, purjon o löken tunt. Blanda olja, vinäger, sirapen, salt o peppar, låt stå en liten stund o smaka sedan av. Blanda ihop allt, låt salladen stå någon timma innan du ska äta den. Lägg upp på stort fat, strö över solrosfrö o granatäppelkärnorna. ÄT O NJUT!

Må så gott o va´ rädd om dej!

KRAMILLIKRAM!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar