måndag 4 juni 2012

Henriks Bulgursallad!

Äntligen fick jag tummen ur o gjorde den här salladen!! Som jag har längtat... Första gången jag smakade den va´ sommaren 2007, sen har den återkommit lite då o då! Receptet har jag fått av min käre broder! Super god o håller sig i kylen några dagar! God att äta som den är eller tillsammans m grillat kött eller kyckling. Jag har inga exakta mått utan tar lite av varje! Idag gjorde jag en STOR bunke! Men detta ska det vara i:

Bulgur (koka enl. förpackningen), låt svalna helt.
Ruccolasallad
Rödlök (skivad)
Fetaost (tärnad)
Cocktailtomater (delade i 4 bitar)
Kidneybönor (skölj bort spadet)
Svarta bönor (skölj bort spadet)
Vitlöksdressing: 2 delar rapsolja, 1 del äppelcidervinäger, pressade vitlöks klyftor (efter smak), salt o svartpeppar. Häll i lite dressingefterhand o smaka av så det blir så "starkt" som du vill ha det.

Blanda alltihop, låt stå en stund så alla smakerna kommer fram. Förvars i kylen.

Perfekt att ta med på utflykten!

GOTTILLIGOTT!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar