onsdag 18 juli 2012

Nää, nu blommar det!

Igår fick ni se det som gick att äta i trädgården! Idag bjuder jag på lite bilder på det som blommar! Den här rosen (tror den heter New Dawn) hade jag tänkt skulle klättra i det döa äppelträdet! Men m mina "gröna" fingrar så är den nog snart lika dö som trädet är jag rädd.
Här har vi en till, The Fairy, cerise till färgen. Den blommar väl också på nåder men den kommer iallafall varje år, med några få blommor! Hihi! Tacka vet jag den ljusrosa Fairyn jag har, den blommar nog ihjäl sig istället! Men dom buskarna blommar inte riktigt än, den som spar, han har blommor ända till hösten!
Hihi, det ser ut som om den har en väldigt kraftig stjälk, men det är stöttepelaren den har här i livet!! Solen lyser så vackert på kronbladen!
Den här Rosenspirean räddade jag från en säker död för några år sen!! Bästaste VIP-Jenny ville inte ha den längre, grävde upp den o kastade den på "kompost"-högen! Det har tagit ett tag men nu börjar den rätta till sig!! Tack för det Jenny!! Hihi!!
                                       Den mörkblå Praktriddarsporren, är ståtlig där den står.
                                                      Dagliljan lyser med sin aprikosa färg!
        På altanen blommar lila o rosa klematis. De klättrar fint på stegen som Bill har gjort.
Den här lila köpte jag för många år sen i en liten, liten kruka. satte om den o den har överlevt varje år! Dyr va´ den men har varit värd vart enda öre!! Kul att man lyckas ibland!
Den här blomman påminner mej om farmor! (någon som vet va´ det är för något? Malva??) Hon hade både vita o ljust, ljust rosa om jag minns rätt. Blev så glad när den dök upp här i trädgärden för något år sen!
                                   Jaha, då har ni sett lite av vad trädgården förmår i blomväg!

Nää, nu får jag nog krypa till kojs!! Imorgon ska vi fira VIP-barnen som fyller år på sommaren, närmare bestämt 4 st (av 7). Vi hoppas på fint väder eftersom vi ska vara på 4H-gården i Kalmar. Tårta, muffins o kex kommer att dukas upp i gröngräset!! I år gör vi ett undantag, hihi, VIP-gubbarna får också följa med. Så håll tummarna för oss så vädergudarna är på vår sida!!

NATTINATTI!!


2 kommentarer:

  1. Hoppas ni får en bra dag.Stegen med clematisen i va jättefin!!
    Kicki.

    SvaraRadera
  2. Tack Kicki! Det regnade hela tiden så det fick bli leos lekland istället.

    SvaraRadera