onsdag 29 augusti 2012

Julafton...

...har det varit här idag!! Hihi!! Paketet med porslin från Ib Laursen hade kommit!! Alla dessa underbara färger...Har nu 4 vispskålar, hallon,strawberry, violet o vit. Fråga mej inte varför 4 st...kan vara bra att ha helt enkelt!! 5 muggar (hade ju 2 sen tidigare) och på lördag kanske det blir 2 till (VIP-Jenny o jag ska på turné igen, hihi!!) Musliskålar 10 st i 5 olika färger, man vet ju aldrig vilket färghumör man är på till frukost!! 1 st kanna att servera mjölken i till tomtegröten eller varför inte en tallekvist i!! Har sedan tidigare 1 rosa o 1 blå större skål att ha t ex sallad i! Rosa o blåa muffinsformar, 4 av varje. Jaha, det va nog hela mitt Ib Laursen förråd!!
Varför nu denna köplust? Det kan man ju undra men efter Café Björkå-tiden + KIF-bakelserna blev det en LITEN slant och då tyckte jag att det kunde vara kul med lite nytt porslin (försöker fortfarande övertala herrn i huset att kaffet smakar SÅÅ mycket godare i de nya kopparna, hihi!!!) annars försvinner pengarna till hushållskassan...roligare kan man ju få ha för pengarna man tjänat tycker jag!!
Nu ska det bara upp lite hyllor så jag kan ställa fram allt! Inne i skåpen kan det ju inte stå, man vill ju se...

Ni får tycka att jag är knasig men så ligger det till!!

KRAMILLIKRAM!!

1 kommentar:

  1. Så kul när man känner att man kan unna sig något nytt. Härliga färger du valt! Det är kul att se någon som vågar. Själv är jag en fegis och det mesta i porslinsväg är vit hemma hos oss...hihi
    Ha det så gott!
    //Hanna

    SvaraRadera