onsdag 22 augusti 2012

Underbar eftermiddag!

I dag har barnen o jag varit i skogen tillsammans med mamma! Strax innan vi åkte ut spöregnade det! Men till Hugos stora förtret, hihi, så blev det uppehåll. Kaffekorgen va´ packad o storstövlarna togs på. Även myggmedlet var både påstruket o ner packat i korgen. Tänkte att här gäller det att vara förbered på mygg både på längden o på tvären! Men tji fick jag, nästan inte en enda mygga, otroligt, här hemma står de på kö in när man öppnar ytterdörren!!
Mamma skulle visa oss ett kantarellställe o som ni ser hittade vi en hel del!! Ja, det är alltså mer än det som ligger på mackan, hihi! Det är första gången som jag sett så mycket svamp på samma ställe!! Synd att jag inte fick med mej kameran till skogen. Fick ta bilder med mobilen och oteknisk som jag är vet jag inte hur man får över bilderna till datorn. (Kan någon lära mej??) Kvällsmaten fick bli stekta kantareller o blåbär i mjölk. Och på tal om blåbär, så STORA o FINA o MÅNGA det fanns, gutt!! Lingon fanns det också!
Det här med att gå i skogen har inte varit min grej men det får det bli ändring på!! Till och med Hugo o Vilma tyckte att det va´ lite mysigt! Så härligt!! Och efter svampplockningen smakade det gott m kaffe, smörgås o muffins!

Tack, goaste mamma för att du tog med oss ut!! Fler sådana utflykter får det bli framöver!!

KRAMILLIKRAM!


1 kommentar: