tisdag 17 december 2013

Polkaknäck!

Kära vänner, idag är det 1 vecka kvar till dopparedagen!! Tittar man ut så undrar man...regn o åter regn!! Jag vill ha en VIT jul! Men det enda vita kommer nog bli tomtegröten är jag rädd!
Det här med julgodis, det är ett spännande fenomen! Tror det är fler än jag som gärna provar lite nytt till varje jul! För ett par år sen gjorde jag knäck med turkisk peppar o en med citronskal...GOTT!! I år krossade jag lite polkagrisar o lade i formarna o strödde lite över också...så man vet vad som är vad!! Hihi!!
Ta ett vanligt knäckrecept:

2 dl grädde
2 dl ljus sirap
2 dl strösocker
2 msk smör

Koka på svag värme, rör då o då. Tar ca 15 min om ni har en stor gryta, kolla med ett kulprov.
                                                     GUTTILLIGUTT!! Testa det vet jag!!

Nu får ni ha det så bra i julstöket!! Och ni...hinner VI inte ALLT...så blir det faktiskt jul än då!!! Tror jag i alla fall!! Eller??

KRAMILLIKRAM!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar