måndag 31 december 2012

GOTT NYTT ÅR!!

Kära läsare då va´ snart det här året till ända! Hoppas ni haft ett bra år! Man har ju många minnen, men det jag minns mest är nog tiden som "Caféägare" så himla roligt det va´!! Ett annat minne är ju vår kanotfärd i Kalmarsund med härliga VIP-gänget! Men livet är ju upp o ner som ni alla vet, man får bara försöka att göra det bästa av det! Inte alltid så lätt men, men, sånt är livet!

Idag började vi med sovmorgon...härligt! Efter en sen frukost, gick vi till Kvarnabacken för att se om det gick att åka lite...döm själva!!
                            Det var iallafall så pass mycket snö kvar att det gick att åka några vändor!
Vilma skulle ha med sig mina gamla skidor till backen men de blev ståendes! "Mamma, jag har bara en stav precis som de hade förr i tiden!" För upplysningens skull kan jag tala om att JAG hade iallafall 2 stavar när jag va´ liten!! Hihi!!

Nu har vi ätit tacos...hmm...nyårsmat? Jaja men vi är mätta o belåtna! Nu ska alla försöka fräscha upp sig lite o på med "festkläderna" för ikväll blir det Nyårsfest här på Ringvägen 2...den ska firas med HELA familjen o så kommer barnens faster hit! Så vi blir hela 5 st personer!! Lugnt o skönt med andra ord! Temat på menyn är även i år: Skaldjur!! Mums!! Krustader m romsås till förrätt. Hummer, Musslor, Pilgrimsmusslor, Räkor, Kräftor, bröd o någon god sås till huvudrätt. Glass med färska jordgubbar till efterrätt!! Sen ligger vi nog o jäser till 12-slaget skulle jag tro! Hihi!



Kul att ni tittar in här o läser!! Tack för alla fina kommentarer ni skrivit under året som gått!

Va´ rädda om er nu så "ses" vi 2013!!

Ett riktigt GOTT SLUT o ett GOTT NYTT!! Önskar jag er!!

KRAMILLIKRAM!!


1 kommentar:

  1. Sådana nyårsaftnar är härliga!!Ha de riktigt mysigt.Och ett Gott Nytt År till dig också!!/.Kram Kicki

    SvaraRadera