söndag 5 februari 2012

En prinsessa till MIN prinsessa!

Idag har vi firat 3 av VIP-barnen! Ellen 7 år, Calle 4 år o Vilma 5 år!! Det är inte klokt va´tiden går! Vi började med lite "pulka"-åkning i våran lilla backe här på tomten. Sen blev det korvgrillning! Efter det va´barnen nöjda, de frös o ville in!!
Efter lite lek o paketutdelning va´det dax för lite fika!  Fick tips på en liknande tårta för ett tag sen och tänkte att den skulle jag vilja överraska MIN lilla prinsessa med!

Istället för att göra egna tårtbottnar, köpte jag 3 pkt. I mellan ville Vilma ha bananer o jordgubbar. Vispade ihop snabbmarsán (6 dl mjölk o 3 påsar + lite mera mjölk efter en stund) skivade ner 3-4 bananer. Vispade 5 dl grädde o hackade ner jordgubbarna (ca 20 st). Sen varvade jag dessa två o minskade efterhand tårtbottnarnas omkrets. Beroende på hur lång barbiedockan är så går det ju åt olika många bottnar, här gick det åt alla nio!
Vispade sedan 5 dl grädde till för att täcka tårtan med, sparade lite o färgade med röd karamellfärg. Dekorerade med det + silver o rosa kulor.

Överraskad blev hon nog MIN lilla prinsessa, som fyller 5 år på onsdag!

2 kommentarer:

  1. Men oj vilken konstverk! Den måste ha gjort succé på kalaset :)

    Jag önskar dig en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Så vacker. Mormor å morfar gjorde en variant till våra flickor en gång. De tog grönt marsipantäcke på å små blommor.

    SvaraRadera