torsdag 27 oktober 2011

Detta är vad julen handlar om...

att skänka lite glädje i denna orättvisa värld! Hoppets Stjärna har insamling av julpaket, som delas ut till fattiga barnfamiljer o pensionärer i Rumänien, Lettland, Argentina, Haiti och Filippinerna.

När jag fick denna information blev jag så "glad" eftersom jag funderat på att skicka julpaket igen, gjorde detta för många år sen, känns bra att men kan bidra med lite.
Så idag bar det iväg till stan för att införskaffa lite av varje: mjöl, socker, kaffe, havregryn, pasta, ris mm. ( ja ni ser ju på bilderna vad det blev ). Här hemma hittade barnen något gosedjur o leksaker som vi stoppade ner i lådan. Någon tomte fick det bli också! Jag tycker det är viktigt att barnen är med i detta, för att "förstå" att alla inte har det så bra som vi.
Så...alla ni som har möjlighet...gå in på www.hoppetsstjarna.se och se vad du kan bidra med. Ni kanske är några stycken som kan göra detta tillsammans eller sätta in en liten slant.
Nu är det packat och klart! Hoppas det kan skänka lite julefrid till den familj som får det! Jag hoppas det kommer in MÅNGA bananlådor till Hoppets Stjärna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar