lördag 19 november 2011

Advetsfint?!

Förra året vid 1:a advent så va´ det julafint här hemma!! Allt va´ på plats, så skönt att kunna njuta länge!!
I år kommer det INTE att vara färdigpyntat. Eftersom det ska bakas hela denna veckan o fixas med allt till mitt Adventscafé o loppis som är till helgen!
Det ska bli så roligt men ibland undrar jag vad jag har dragit igång för något! Fixar jag verkligen det här? Kommer det att komma något folk? Räcker allt jag har bakat? Får jag stå hela lördagnatten o baka för att det har tagit slut? Kommer vi att få äta kakor fram till midsommar pga att det inte kom något folk? Ja, det är många tankar som snurrar i min lilla hjärna ska ni veta? Men testar jag inte så kommer jag att ångra att jag inte testade! De säger ju att man ångrar bara sånt som man inte gjort...Så nästa söndag vet jag!
Så fram tills det är pyntat här hemma får ni o jag kolla på förra årets bilder. Ljus"påsen" har jag sytt av ett örngott  från farmor. Hon hade sparat spetsen, resten hade väl slitits ut. Den som spar...
Betongfatet har jag gjutit på en kurs som mamma o jag va´ på. Det va´ kul att se resultaten när vi hämtade sakerna någon dag senare!
Nu längtar jag tills det doftar hyacinter i hela huset. Brukar få köpa 2 omgångar, för de första hinner vissna innan jul!
Ta det nu lugnt i julastöket, ni vet ju att det blir jul iallafall. Ta bort en massa måsten! Tänk igenom vad DU vill få ut av julen. Kanske går det att ta bort en del från julbordet, som ändå ingen äter av men alltid har funnits med! Det är svårt, jag vet, alla har ju sina favoriter! Vi brukar dela upp julmaten, så det blir som lite knytis. Ingen ska behöva stå o göra allt! Även om det slutar med att mamma gör mest iallafall så har vi andra hjälpt till med det vi kan!!
Det kommer lite fler bilder på julapyntet en annan dag.
Adventskramar till er alla!!

Ps Ni som har lust att titta förbi, är Adventscafét o loppisen öppet den 26-27/11 kl 10-17, i Nylundskolan, Fröseke, välkommen! Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar