måndag 14 maj 2012

En skål full...

...med ägg, ekologiska till på köpet! Jag får samma känsla i kroppen varje gång jag varit och hämtat 2 påsar ägg. Lycka!! Jaa, så känns det faktiskt, man känner sig lite rik på något sätt!! Trams kanske ni tycker, men det bjuder jag på!!
Små, stora, vita, bruna o så ett o annat grönt. Vi skulle egentligen ha egna höns, för här äts det ägg i mängder, plättor är en STOR favorit. Sen bakas det ju en del ibland.
När man står där o lägger upp alla ägg o skålen blir full, börjar tankarna gå...vad ska man göra med alla!! Men som sagt, det går åt en del. Jag har inte behövt slänga några än p g a att de blivit för gamla.
Men idag blev jag så attans sugen på krabbsallad, där går det ju åt några stycken. Säger bara det...jag ser framemot frukosten imorgon!! Macka med skinka o krabbsallad, en innan jobbet o en på frukostrasten!! JIPPI!! Kolla receptet här på bloggen, finns under "Röror" o gör en skål nu till helgen!
Men det får nog bli en kvällsmacka också innan läggdax, måste ju kolla så den blev redig!!! Hihi!!

Go´ natt kära vänner där ute!! Lova mej nu att ni gör lite Krabbsallad, ni kommer inte ångra er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar