måndag 7 maj 2012

Hastbullar!

Verkligen ett passande namn på en bulle!! Nybakat fika på ca 15-20 min. Efter en härlig helg i Ullared med bästaste VIP:gänget, är det skönt med en ledig dag, idag!! Den fina formen hittade jag för 39.90 kr. Kommer nog bli en o annan paj i den!
Idag har vi en fin dag, solen skiner o det är 13 grader! Hoppas nu våren är här för att stanna! Härligt!
20 bullar

Ugnen på 225 grader.

5 dl vetemjöl
2½ tsk bakpulver
1 dl socker
3/4 tsk malen kardemumma
100 g margarin
1 ägg
2 dl mjölk

Blanda alla torra ingredienser. Tillsätt margarinet o finfördela detta. Häll i ägget o mjölken, arbeta snabbt ihop degen. Klicka ut i 20 pappersformar. Pensla m ägg o strö på pärlsocker. In i mitten av ugnen i ca 10 minuter, tills de fått lite färg. Låt svalna på galler! ÄT o NJUT!!
                                     Nu väntar vi bara på mannen i huset, sen blir det till att fika!

Ha´ det så gott o hoppas solen lyser lite på er också!!

Kramillikram!

1 kommentar:

  1. Jättefin bild!Ser både gott och mysigt ut.Formen är jättefin.Såg den när jag va i Ullared men klarade mig från att köpa den då(ska ha plats med allt)men igår såg jag dom på Citygross för samma pris!! Ha de bra/Kicki

    SvaraRadera