onsdag 16 maj 2012

Lavendel Drömmar!

Visst låter det underbart gott!!? Kan bara säga...nej tack...inget för mej! Men ni som gillar att käka tvål eller ni som gillar lavendelsmak, ni måste bara ge er på detta recept!! Hihi!! Mannen i huset sa att han inte tyckte de va´ särskilt goda men efter en stund slank det ner typ 6 st!!! Är man en gottegris så tar man vad som finns tillgängligt, antar jag!!
Ser ni syrenerna?! De luktar ljuvligt!! Hittade dom när jag va´ o hämtade ägg häromdagen!! Nää, jag snodde dom inte i någon trädgård om ni trodde det!! De växte alldeles fritt längs med vägen!!  I vår trädgård kommer de inte blomma på ett bra tag, så det blir till att njuta av dessa! Men nu till receptet:

Jag gjorde en sats med drömdeg, (finns recept här på bloggen) sen gjorde jag vanliga drömmar av halva satsen (det va´ ju tur det, hihiii). I resterande degen blandade jag ner ½ msk torkade lavendelblommor. Gräddade dom som de vanliga drömmarna.

Ja, nu behöver jag inte fundera längre på om det är gott m lavendeldrömmar...allt man ger sig på kan man ju inte gilla eller hur. Men ville ändå dela med mej av receptet, för som sagt va´ det kanske finns någon mer därute som är lite tokig!! Hihi!

Ha´nu en trevlig Kristi himmelsfärdsdag eller första metaredagen som det också är här!

Kramillikram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar