onsdag 9 maj 2012

"Göken gal i granens topp!"

Ja, det va´ väl så Emil sjöng? Eller minns jag fel? Hur eller hur så har jag hört Göken för första gången idag! Tänk att en sån liten elak fågel kan få en så glad! Gó-ko, japp så står det i fågelboken att den låter! Snart slår äppelträdet ut i full blom!
Här i Fröseke är det kanon väder idag. Från att igår va´ minus 3,4 grader till plus 10 idag på morgonen, guttans!! Skulle vara lite effektiv idag hade jag tänkt men efter att ha klippt rosbuskarna (typ 4 st), gick jag o la mej i solen istället! Allt det andra finns ju kvar till en annan dag. Gullvivorna har tittat upp i gräsmattan!
Löjtnanshjärtan har också börjat blomma. Egentligen skulle man ha´ semester nu när allt är så vackert ute! Det säger jag varje år men snart börjar faktiskt nedräkningen till semestern. Min börjar vid midsommar, drygt 6 veckor kvar bara! Gillar att ha´ tidig semester...Tjohoo!
Den knubbiga lilla Humleblomstern är så attans söt! Som sagt det händer grejer i trädgården! Igår kväll bakade jag "Snabba limpan" (recept här på bloggen), blanda deg, forma limpor, in i ugnen, natta barn, färdigt!! Ljuvligt med nybakat bröd till frukost!
Ska snart iväg till jobbet på möte men ikväll får jag nog ta o baka lite!! För helgen ska nämligen tillbringas på Café Björkå!! Ska bli så roligt. Undra vad jag ska baka...Päronpaj m kolagrädde? Bärpaj? Morotskakemuffins? Chokladtårta  o kanske paj med hallonpannacotta?! Vad tror ni om det, ja vi får väl se vad det kan bli. Kom o ta en fika vetja!! Öppet lör -sön 13-16!

Det här inlägget blev allt från blommor, bröd, fåglar o café i en salig blandning! Tur att bloggen heter just Gott o Blandat!!

Ha´ nu en bra lill-lördag!

Kramillikram!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar