onsdag 21 september 2011

Paj m Hallonpannacotta!

Hallon är det godaste bäret tycker jag! Så när detta recept dök upp va´ jag ju bara tvungen att prova! Det ångrar jag inte! Kesella hallon kan man äta som yoggi också, så himla gott!

8 port
12 st digestivekex
75 g smör
1 tsk kanel

Fyllning
3 gelantinblad
2½ dl vispgrädde
500 g Kesella hallon
3-4 dl hallon

Mixa kex, kanel o smör. Tryck ut kexsmulet i botten på en form m löstagbar kant ca 24 cm i diam ( jag gjorde i vanlig pajform ). Låt stå i kylen minst 15 min. Låt gelentinbladen ligga i kallt vatten 5 min. Koka upp grädden, rör ner gelantinbladen. Låt grädden svalna något. Blanda grädde o kesellan. Häll det i formen. Låt stå i kylen minst 3 tim  ( jag gjorde den dagen innan ). Garnera m hallonen o citronmeliss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar