torsdag 1 mars 2012

I väntan på våren...

Tänk, att idag är det den 1 mars! Vart tog februari vägen, den brukar ju kännas så lång, fast den är kortast!! Det beror väl på att snön försvann fort som bara den!!
I väntan på att jag kan sätta ut lite blommor här på trappen, får man hålla till godo med bilder från förra våren! Mini penséer, pärlhyacinter, påskliljor i en ellåda fick stå på hyllan utanför ytterdörren! Här lyser eftermiddagssolen på de små godingarna!
                                Framemot kvällen är det mysigt att tända lite ljus, tycker ni inte det!!?
På bordet nedanför trappen har vi ännu ett stilleben! Jag gillar zink ihop med blåa eller rosa färger!
 Lilla hönan ligger på ägg under glaskupan! Hihi!! Vilken dag som helst blir det kycklingar!! Snart kan jag plantera lite här ute, väntar bara på att nätterna ska bli lite varmare! Hur har ni det? Har ni planterat något än?

Ha´nu en go´ 1:a mars!

2 kommentarer:

  1. Hej du! Hörru här planteras det nog inte på länge... Vi har fortfarande dryga halvmetern snö på gården. Å då är de ju alldeles underbart att få njuta av dina vackra bilder. Trevlig helg önskar jag dig!

    SvaraRadera
  2. Efter att varit inne på din blogg så förstår jag att det dröjer med planteringen ;) Men väntar man på något gott...Härliga bilder på dina gäss o höns mm.

    Tack för att du tittar in o att du gjorde ett avtryck här!! ;)

    SvaraRadera